Update zum Kickstarter Ghostbusters 2
Das Projekt hat ja die Tage doch etwas für Furore gesorgt, u.a. bei Boardgamegeekt.
Mittlerweile hat sich Kickstart und auch der Verlag (2x) zu Wort gemeldet. So etwas dürfte auch für allgemeine Fans von Kickstarter interessant sein.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Hallo,
Es gibt nichts, was uns so sehr misfällt wie der
Fehlschlag eines Projekts. Schließlich haben wir Kickstarter ins Leben
gerufen, um Projektgründern eine Plattform zur Verwirklichung kreativer
Projekte zu bieten, wohl wissend, dass dies oft mit gewissen Risiken
verbunden ist.
Einer der Mechanismen, auf denen Kickstarter
beruht, um solche Risiken so minimal wie möglich zu halten, ist die
Finanzierung nach dem Prinzip „Alles oder nichts“, das den Unterstützern
die Entscheidung in die Hand gibt, welche Projekte zum Ziel kommen und
welche nicht. Von unserer Seite tragen wir dazu bei, indem wir Projekte
überprüfen, darauf achten, dass unsere Regeln
eingehalten werden, die Leitung von Kickstarter so sorgfältig wie
möglich durchführen und bestimmte Filter einsetzen, um unaufrichtiges
Verhalten und Betrug zu vermeiden.
Trotz all dieser Maßnahmen von
unserer Seite und den Bemühungen der Projektgründer kommt es ab und an
vor, dass ein Projekt nicht wie gewünscht verläuft. In diesen Fällen
stehen wir den Projektgründern natürlich voll und ganz zur Seite. Unser
bester Rat ist es, den Unterstützern so offen und ehrlich wie möglich
die Hindernisse, die sich dem Projekt stellen, zu schildern. Doch allen
Bemühungen zum Trotz kann es sein, dass das Projekt fehlschlägt und die
Unterstützer enttäuscht sind. Wir versuchen, aus diesen Erfahrungen zu
lernen und die Projektgründer dahingehend zu beraten, wie sie
realistische Erwartungen für ihre Unterstützer formulieren können.
(Siehe dazu unsere Seite Vertrauen & Sicherheit).
Wenn
du dazu Ideen hast, wie wir all dies noch weiter verbessern können,
lass es uns bitte wissen. Es liegt uns sehr viel daran, Kickstarter als
vertrauenswürdige Plattform für Projektgründer und Unterstützer stetig
zu verbessern.
Viele Grüße,
Katherine
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
1. Antwort
Thank you everyone for voicing your concerns and opinions. Since the e-mail to our international backers, we have been proactively looking into options that would best fit our backers, vendors, and partners.
To be clear, our intentions of e-mailing backers who specifically ordered other language additions, was because the news to offer options for those who pledged for international products, would apply only to them. There has never been any malicious or shady intentions at any point before, during or after the campaign. Though we cannot prevent some from envisioning us as 'Ol Ebenezer Scrooge burning wads of money in the fireplace to keep ourselves warm, we truly appreciate your open mind and faith in that we are sincerely being proactive towards a viable solution to the situation at hand.
We are not a huge company with unlimited resources. We're all everyday people, like you, who are sometimes faced with sudden obstacles both big and small. We love what we do with all our hearts, and are trying to produce the best games we can - sometimes seemingly easily and more often than not, tripping on things that help us learn along the way. With this issue and probably many others that may happen in the distant future, we won't sit back and play by ear, rather we will exhaust all options we can. But, please keep in mind that since there are a lot of moving parts, we do have to wait for results and decisions to come to fruition before we can let you know. That does not mean nothing is happening.
So with this, we want to let you know that we are very well aware of what is at hand and should hear what our options are soon. We will keep those affected informed (which you are absolutely free to let anyone you want know). More importantly, our doors of communication are always open to you all and as we mentioned in our e-mail, please contact us with your concerns at any time.
und hier die 2. Antwort des Verlags:
We are proactively going back and forth to get viable options for international backers. One thing we've noticed is the misconception that refunds were not available for these backers. Per our e-mail, this has always been on the table as long as you reach out to us and let us know. For those who have, we are waiting to see what additional option is available to us in the next few days before processing your request. It would be worse off if we refund you, then we have a solution that's even better, and because you received a refund you can't get back into the campaign again because the pledge manager is closed. If that is not apply for you, please let us know as we want to follow through with you on this as soon as possible.