Datensatz vom 02.10.2015
Tiefseeabenteuer (Deutsche Ausgabe)
Verlage:
Autoren:
Genres:
Spielmechaniken:
Release:
2015
Anzahl der Spieler:
3 bis 6 Spieler
Spielzeit:
30 Minuten
Altersfreigabe:
Frei ab 8 Jahre
Durchschnittswertung:
0/10 bei 0 Bewertungen
Videospielbesprechung: Tiefseeabenteuer (Oink Games) - Essen 2016
Videospielbesprechung: Tiefseeabenteuer (Oink Games) from Cliquenabend on Vimeo.
"Tiefseeabenteuer" ist ein Spiel bei dem du durch Würfeln immer tiefer tauchst. Das Ziel des Spiels ist mehr Schätze zu sammeln als alle anderen Mitspieler und sie zurück an die Oberfläche zu bringen. Einige Abenteurer sind zusammen in einem U-Boot und wollen die Schätze, die auf dem Meeresboden schlummern, ans Tageslicht befördern. Alle ziehen sich Tauchanzüge an, doch weil das U-Boot seine besten Tage hinter sich hat, gibt es nur einen Sauerstofftank, an dem alle gleichzeitig hängen. Wenn nur einer von ihnen zu tief taucht, geraten alle andere in Lebensgefahr! Ob es wohl alle Abenteurer mit ihren Schätzen wieder an die Oberfläche schaffen?
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A group of poor explorers hoping to get rich quickly heads out to recover treasures from some undersea ruins. They're all rivals, but their budgets force them all to share a single rented submarine. In the rented submarine, they all have to share a single tank of air, as well. If they don't get back to the sub before they run out of air, they'll drop all their treasure. Now it's time to see who can bring home the greatest riches.
Game Objective
The game takes place over 3 rounds, and the player to gain the most points over the 3 rounds is the winner. In order to gain points, you must bring the most ruins chips back to the submarine. You can only return to the submarine once per round, and you cannot progress more after returning. You cannot return to the submarine without bringing any ruins chips.
Turn Progression
On their turns, players conduct steps 1-4 listed below. Players take turns, going clockwise around the board, and the round ends when all players have returned to the submarine, or if the air runs out at the beginning of someone's turn.
1) Declare if you will turn back or not.
2) Reduce air.
3) Roll the dice and advance your game piece.
4) Search. (When you have stopped moving, select one of A-C below)
A) Do nothing.
B) Pick up ruins chip.
C) Place a ruins chip.
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